Advocaten voor bedrijfsovername

TripAdvisor Inc. heeft op 8 januari 2015 de overname van IENS, een toonaangevende Nederlandse restaurant- en reserveringswebsite, bekendgemaakt.
De overname omvat zowel IENS als Seatme.nl, die in 2012 zijn samengegaan.

Blenheim Advocaten acteerde in deze transactie als advocaat van de vennootschap Iens-SeatMe B.V. en behartigde de belangen van de verkopende aandeelhouders van Iens-SeatMe B.V.

IENS, dat in 1998 is opgericht, is de grootste restaurant- en reserveringswebsite van Nederland. De website ontvangt jaarlijks 20.000.000 bezoekers en heeft een netwerk van meer dan 20.000 restaurants waarvan er 1.550 te reserveren zijn via zusterwebsite Seatme.nl. De website ontvangt 4.000 restaurantbeoordelingen per week en 200.000 restaurantbeoordelingen op jaarbasis.

Met de overname van IENS wordt de groei van de restaurantdiensten van TripAdvisor in Europa sterk versneld.

“We zijn verheugd dat IENS deel gaat uitmaken van de TripAdvisor-groep”, zegt Bertrand Jelensperger, CEO lafourchette.

Hij vervolgt:

"Nederland is een belangrijke markt voor ons. We hebben al een enthousiaste Nederlandse TripAdvisor-community die de site gebruikt om leuke, lokale restaurants te vinden en om reizen naar bestemmingen over de hele wereld te plannen en te boeken. Bovendien zijn er wereldwijd miljoenen reizigers die TripAdvisor gebruiken om geweldige hotels, attracties en restaurants te vinden voor hun vakantie in Nederland."

En:

“Deze overname biedt ons de mogelijkheid om meer groei te realiseren, Nederlandse restauranthouders te voorzien van meer gasten en bovenal meer TripAdvisor-gebruikers te helpen bij het vinden en boeken van geweldige restaurantervaringen in Nederland.”

Wout van der Wijk, CEO van IENS en SeatMe over de acquisitie:

"Sinds IENS en SeatMe in 2012 zijn gefuseerd, is het gecombineerde bedrijf exponentieel gegroeid. IENS is nu verreweg de grootste restaurant- en reserveersite in Nederland. Wij voelen een sterke veranwoordelijkheid om de restaurantmarkt naar de toekomst van online te leiden. Wij zijn verheugd dat we nu onderdeel uitmaken van TripAdvisor. Wij kunnen nu van de geavanceerde technologie, online marketing kennis en het enorme internationale bereik van TripAdvisor en lafourchette profiteren. Daar plukken de restaurants waar wij mee samenwerken uiteindelijk de vruchten van."

Contactformulier

Movie

Contactformulier