Hospitality Desk

De advocaten van Blenheim assisteren en adviseren o.m. hotel- en horecaondernemers, organisatoren van evenementen, facility serviceverleners en leisure- en recreatiebedrijven bij hun bedrijfsvoering.

Neem contact op

Hospitality Desk

Hospitality , leisure en events vragen dagelijks een maximale inspanning van een ondernemer en zijn personeel. De specialisten van Blenheim leveren graag hun juridische bijdrage aan deze topprestaties.

Adviseren binnen de hospitality branche is mooi en uitdagend. Het creëren van waarde met oprechte gastvrijheid. Dit heeft alles te maken met het centraal stellen van de klant en op het juiste wijze inspelen op de wensen en behoeften die u heeft als ondernemer. Persoonlijke aandacht speelt hierbij een essentiële rol. 

Binnen diverse facetten van uw bedrijfsvoering zal juridisch advies vaak gewenst zijn. We geven graag input bij de organisatie van grote evenementen, schuiven aan bij overleg met de overheid, helpen een ondernemer met de personele aangelegenheden; de overname van een ander bedrijf of faciliteren de verkoop van de onderneming. Blenheim adviseert onder meer over de volgende juridische vraagstukken:

  • Personeelskwesties
  • Contracten met leveranciers
  • Huurrechtelijke vraagstukken
  • Handhavingskwesties
  • Vergunningsvraagstukken
  • Compliance & regelgeving
  • Uitbreiding en verkoop van uw onderneming
  • Juridische procedures

Wij zijn er om de zorgen over deze vraagstukken bij u weg te nemen en voor u op te lossen. Onze klanten mogen verwachten dat we helder, voortvarend adviseren en oplossingsgericht werken. Zodat u, wat er ook gebeurt, gewoon door kan met ondernemen. We denken graag met u mee en adviseren pro actief zodat u achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Dit doen wij graag tegen scherpe tarieven en duidelijke afspraken.

Maatwerk en passend tarief 

Naast werkzaamheden op basis van uurloon maken wij ook regelmatig de volgende afspraken met klanten.

Bel abonnement: Wij zijn 24/7 bereikbaar voor telefonisch overleg over uiteenlopende vragen die rijzen en een kort advies behoeven. Voor een vast bedrag per maand kunt u onbeperkt bellen met vragen aan onze advocaten.

Jurist bij u op kantoor: Heeft u behoefte aan meer structureel inhouse-advies? Blenheim voorziet ook hierin en is graag bereid een jurist of advocaat een dag(deel) bij u op kantoor assistentie te laten verlenen. Hiervoor spreken we graag een fixed fee met u af. 

Hieronder bespreken we 5 voorbeelden waar onze hospitality advocaten ingezet worden

Advies over werknemers en arbeidsomstandigeheden

Werken in hospitality is arbeidsintensief. Dat vraagt een maximale inspanning van personeel in de horeca en bij evenementen. Werken in hospitality en leisure betekent dat het product en de dienst mede door de werknemers wordt gemaakt. Dat mag een werkgever ook verwachten. Kwaliteit en klantvriendelijkheid staan hoog in het vaandel. Wij helpen onze klanten met personeelskwesties zoals: (flexibele) arbeidscontracten, primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, functiewijzing, reorganisatie, inlenen van personeel, ontslagzaken, toepassing van de cao e.d.

Horecacontracten met leveranciers, schoonmaakbedrijven, beveiliging, e.d.

De backoffice in hospitality moet goed op orde te zijn. Met alle betrokken bedrijven die een bijdrage leveren moeten contracten duidelijkheid en zekerheid bieden. Dat is de corebusiness van de advocaten van Blenheim. Goede contracten leggen de basis voor een goede bedrijfsvoering. Of het nu gaat om een brouwerij-contract, of contracten met leveranciers een uitzendorganisatie of de overheid, het hospitality team van Blenheim zorgt dat deze contracten werkbaar zijn en up to date. Voor contracten met relaties waar het niet goed loopt probeert Blenheim met de klant een passende oplossing te zoeken. Desnoods stappen we naar de rechter. Stel je vraag hierover aan advocaat Marie van Kleef.

Advocaat voor compliance met regelgeving

Allerhande regelgeving moet door ondernemers nageleefd worden. Arbowet, horecaregelgeving, lokale APV regels, brandveiligheid van het gebouw, etc. Blenheim kan daarbij proactief adviseren hoe met de regelgeving moet worden omgaan. Voorkomen is immers beter dan genezen. Bijvoorbeeld met een praktische handleiding of protocol waar werknemers op moeten letten of een legal audit of u aan alle regelgeving voldoet. Een overtreding van regelgeving kan leiden tot handhaving van de (arbeids)inspectie, toezichthouder en/of gemeente. Ook praten we onze klanten regelmatig bij over nieuwe regelgeving en andere ontwikkelingen die hun bedrijfsvoering raken. Als een sanctie wordt opgelegd door de overheid dan assisteert Blenheim bij de bezwaar en beroepsprocedure. 

Vergunningen

Horecaondernemers en hotels zijn wel bekend met de horecaregels. Niet alleen de drank- en Horecawet is van toepassing maar ook lokale horecagels die doorgaans in de APV van de gemeente staan. Uitbreiden van diensten en activiteiten vraagt soms om aanpassing van de vergunning. Wanneer er een evenement georganiseerd wordt dan heeft de organisator met diverse soorten regelgeving te maken en ook diverse instanties kunnen zich met het evenement bemoeien. Dan is het prettig als een jurist van Blenheim kan assisteren of op de drukste momenten een jurist bij de organisatie gedetacheerd kan worden. Wij dragen graag bij aan het succes van een evenement. Stel je vraag aan onze vergunningspecialist Mark van Weeren.

Groei en overname in horeca & leisure

Een ondernemer die wil groeien heeft de input van een gespecialiseerde advocaat nodig. Een overname van een bedrijf is werk voor de M&A advocaten van Blenheim en de financiële kant van de groei wordt opgepakt door het team van Corporate Finance van Blenheim. Zij hebben een ruime ervaring in overname van bedrijven in en buiten Nederland. Maar het kan ook zijn dat het pand van de buurman te koop komt. En dat gebeurt vaak maar één keer. Dat is een kans voor uitbreiding. Blenheim assisteert dan bij de aankoop van het pand en het verkrijgen van de vergunning als de gemeente dwars ligt. 

Heeft u een juridisch vraagstuk? Neem vrijblijvend contact op met hospitality specialist Rachelle Mourits om te bespreken wat we voor u kunnen doen.

Wilt u meer weten over Hospitality Desk?

Laat uw mail of telefoonnummer achter en een van onze specialisten neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact op

Gepubliceerde Artikelen